35. találkozás 2016. jún. 8.

1. rész:

Száll a madár a házra                       Kiolvasó
Száll a madár a házra,
Annak az ajtajára.
Kipp-kopp, kopogó,
Meg is van már a fogó!

Bú, boci, bá
Bú, boci, bá,
Búj az ágy alá!
Húzd ki a répát,
Csókold meg a békát!

Kis állat a hangya      Losonc 1969
Kis állat a hangya,
De nagy a szorgalma.
Szorgalmas a méh is,
Olyan leszek én is.

Megy a Hold az égen
Megy a Hold az égen,
Gyönyörű ösvényen.
Hunyd le szemed, kicsi baba,
Mert eljött az éjszaka!

Esik eső, jaj-jaj-jaj
Esik eső, jaj-jaj-jaj,
Mindjárt itt a zivatar!
Tüzes villám cikázik,
Aki nem fut, megázik!

Cserebogár, mikor lesz nyár?
Cserebogár, mikor lesz nyár?
Pünkösd táján, vasárnap.
Mikor a fák virágoznak,
Vénasszonyok tollászkodnak.

Felmászott a nyúl a fára

felmászott a nyúl a fára

A) Felmászott a nyúl a fára,
jaj de szépen kukorékol,
piros csizma van a lábán,
nem süt a nap a szemébe.

Nem süt a nap a szemébe,
piros csizma van a lábán,
jaj de szépen kukorékol,
felmászott a nyúl a fára.

Kinyitottam az ablakom,
berepült egy ökörcsorda,
kalitkába zártam őket,
jaj de szépen fütyörésznek.

Jaj de szépen fütyörésznek.
kalitkába zártam őket,
berepült egy ökörcsorda,
kinyitottam az ablakom.

B) Felmászott a nyúl a fára,
Csizmát húzott a lábára.
Kalapot tett a fejére,
Ne süssön a nap szemébe.

C) 1. Felmászott a nyúl a fára
Jaj, de szépen kukorékol.
Piros csizma van a lábán,
Nem süt a nap a szemébe.

2. Kinyitottam az ablakot,
Berepült egy ökörcsorda.
Kalitkába zártam őket,
Jaj, de szépen csicseregnek.

3. Három sárga citronyt veszek,
Ha megeszem, sárga leszek.
Sárga leszek, mint a citrony,
Szeretem a csokoládét.

4. Három deci rumot veszek,
Ha megiszom, részeg leszek.
Részeg leszek, mint a disznó,
Leokádom a kabátom.

5. Három hosszú szivart veszek,
Ha elszívom, hosszú leszek.
Hosszú leszek, mint a pózna,
Nem tud apám megpofozni.

6. Kútágasra szállt a nagy sas,
Engem babám ne csalogassál.
Mert ha engem csalogatni fogol,
Meghalok a búbánatból kifolyólagosan.


Cserebere      
Csongrád
Cserebere, fogadom
Többet vissza nem adom
Még élek, enyim lesz,
Hóttom után tied lesz!
Vagy:
Cserebere, fogadom,
Többé vissza nem adom!
Hogyha vissza kéred,
Száz forintot kérek!

Két krajcárom volt nékem  népdal https://www.youtube.com/watch?v=ODOt_hSKZnQ

két krajcárom volt nékem

Vettem rajta sok búzát,
Vettem rajta sok búzát,
Búzát, búzát, sok búzát.

Elvittem a malomba,
Elvittem a malomba,
-lomba, -lomba, malomba.

Megőröltem a búzát,
Megőröltem a búzát,
Búzát, búzát, a búzát.

Hazavittem a lisztet,
Hazavittem a lisztet,
Lisztet, lisztet, a lisztet.

Süttem vele perecet,
Süttem vele perecet,
-recet, -recet, perecet.

Megették a gyerekek,
Megették a gyerekek,
-rekek, -rekek, gyerekek.

Az öreg is kívánja,
Az öreg is kívánja,
-vánja, -vánja, kívánja.

Az öregnek nem jutott,
Az öregnek nem jutott,
Jutott, jutott, nem jutott.

Aki dudás akar lenni  népdal
AkiDudasAkarLenni

Három a tánc mindhalálig
Kivilágos kivirradtig.
Kicsiny nékem ez a ház,
Berúgom az oldalát.

Árkot ugrott a szúnyog https://www.youtube.com/watch?v=xLbA4dwAFZE Kodály Zoltán-Gazdag Erzsi

arkot_ugrott2

Szúnyog úr a patikus maga rakta sínbe,
Nem vitték a kórházba kinn fekszik a színbe’.

Jönnek is a rokonok, ismerősök sorra,
Gyűlik a sok sütemény, rétes, béles, torta.

Meg is gyógyult egy-kettőre, összeforrt a lába,
S örömében fölmászott a jegenyefára.

 2. rész: Az anya testi-lelki jólléte.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

