34. találkozás 2016. jún.1.

1. rész:
Dombon törik a diót
https://www.youtube.com/watch?v=UOy6eZxd2Ro
Dombon törik a diót, a diót,
rajta vissza, mogyorót, mogyorót,
tessék kérem (minket) megbecsülni
és egy kicsit (és a földre) lecsücsülni, csücs!
+ Ülve maradunk és nem kacagunk ,
aki kacag ülve marad , aki nem ,az felállhat.
A gyerekek kört alakítanak. Először jobbra, majd ellenkező irányban járnak. Az utolsó szóra hirtelen mindannyian leguggolnak, azután folytatják a játékot.

A juhásznak jól van dolga     magyar népdal
https://www.youtube.com/watch?v=eEjyzMPUkgI
http://egyszervolt.hu/dal/gryllus-a-juhasznak-jol-van-dolga.html
a juhásznak 2
+ Sajt, túró az eledele,
száraz kenyér van melléje,
vizet iszik rája, rágyújt a pipára,
mégis piros az orcája.

Tik-tak, tik-tak
Tik-tak, tik-tak, jár az óra,
körbejár a mutatója,
azt hirdeti minden reggel,
ki korán kel, aranyat lel.

Szól a toronyóra
Szól a toronyóra: tik, tak, tik, tak.                   a jobb kezet lassan ingatni
Rá a falióra: tik-tak, tik-tak, tik-tak, tik-tak.   gyorsabban mozgatni
A zsebóra azt kattogja: tiki-taki, tiki-taki, tiki-taki, tik.           igen gyorsan mozgatni

Biciklire szálltam                   https://www.youtube.com/watch?v=xJ4iIdYJQaA
Biciklire szálltam, megfájdult a hátam.                       biciklizés, hátfájás imitálása,
Repülőre ültem, nagyon megszédültem.                     repülés, szédülés imitálása,
Csónakkal mentem, ajaj, vizes lettem,                       evezés, didergés imitálása,
Most már tudom, ha sietek, mindig gyalog megyek.   járás imitálása.

Úton megyen két karó…       rajzoltató/ testtudatosítgató https://www.youtube.com/watch?v=hgo4GAasrIQ
Úton megyen két karó,                       lábak,
Azon felül nagy hordó,                      test,
Azon felül kis hordó,                          arc,
Azon felül ákom-bákom,                  száj,
Azon felül szörcsöm.börcsöm,       orr,
Azon felül illom-pillom,                     szemek,
Azon felül két kis domb,                   fülek
Azon felül sűrű erdő,                           haj vagy más, fantázia szerint.
Abban lakik siska disznó. (uiuiuiui…)

Darázs Endre: Csupa sár
Most az utca
Csupa sár, csupa sár,
Sári néni
kiabál, kiabál.
           „Hallottad-e,
Te macska, te macska,
Vigyázzál
A talpadra, talpadra!”
Ám a macska,
Hiába, hiába:
beugrott a
szobába, szobába.
            Sári néni
Kiabál, kiabál:
„Juj, a szobám
Csupa sár, csupa sár!”

A.A. Milne: Hatévesek lettünk (Ford.: Karinthy Frigyes)
Egyesztendős voltam,
épphogy elindultam.
Aztán kettő lettem,
épp, hogy megszülettem.
Hároméves lettem,
én voltam? Nem értem.
Négyesztendős múltam,
s nem volt semmi múltam.
Évem száma öt lett,
nem volt bennem ötlet.
De most, hatéves vagyok,
és okos vagyok nagyon, nagyon,
így azt hiszem, ezt a kort már
soha-soha el nem hagyom!

Csoóri Sándor: Csetneki
Hosszú nyakú
Csetneki
sánta lovát csetleti,
csetleti,
botlatja,
lódoktorhoz vontatja.
Kóc a kötőfék,
szakad szét
püff neki!,
Sárba csöppen Csetneki.

Hatan vannak a mi ludaink https://www.youtube.com/watch?v=6ONc8Rhol9A
hatan vannak

Katalinka szállj el 2. (magyar népdal, 2. vsz.: Rossa Ernő)

EPSON MFP image

A gyerekek kört alakítanak és a dalra lépegetnek. Mikor a második sor végére érnek, nagyot dobbantanak azzal a lábukkal, amelyikre éppen a lépés jött. Ezután megfordulnak és ellenkező irányba haladnak tovább. Végül a kör párokra bomlik, újra kezdik a dalt és egymás vállát fogva forognak.

 2. rész: Modern eszközök: hordozás, mosható pelenkázás … .

Vélemény, hozzászólás?

