25. találkozás – 2016. márc.30.

1. rész:
A bolhási kertek alatt, Kata             Bolhás, Somogy megye https://www.youtube.com/watch?v=IY9MFRGA0wI
EPSON MFP image
Árok partján rakjál tüzet, Kata,
Forralj nála édes tejet, Kata,
Szeljél bele zsömlebelet,
Azzal kínált meg engemet, Kata.

Mikor én még kicsiny vótam, Kata,
A cukorér’ maj’ meg hótam, Kata,
De mióta nagyobb vagyok,
A legényér’ maj’ meg halok, Kata.

Látom, rózsám, néked mindegy, Kata,
Aki teelőtted elmegy, Kata,
Legyen szőke, legyen barna,
Megáll a te szemed rajta, Kata!

Nem ettem én ma egyebet, Kata,
Babám adott egy szem meggyet, Kata,
Azt is csak úgy levelestől,
Megélek szerető nélkül, Kata!

A gúnárom elveszett
A-gúnárom-elveszett
más jegye: Szárnya, farka fekete.

Az én tyúkom megbódult,
A fazékba belebújt.
Ó, én édes tyúkocskám,
Te leszel a vacsorám.

A kis tücsök ciripel,
Hátán semmit se cipel.
Balra dűl, meg jobbra dűl,
Talán bizony hegedül.

Az árgyélus kismadár (magyar népdal)
az árgyélus
Az én kedves vacsorám csak egy piros alma,
Az én vetett nyoszolyám csak egy marék szalma.
Szállj le, szállj le, gyönge kis madárka,
Szánj meg, bánj meg, gyönge kis madárka!

Béres legény               Bartók Béla, Baracs (Fejér megye) népdal
Béres legény


Béres legény mezítláb ment szántani,
Otthon hagyta a csizmáját vasalni,
Kilenc kovács nem merte elvállalni,
Mert nem tudott rózsás patkót csinálni.

Jaj, de nehéz a szerelmet viselni,
Tövis közül kék ibolyát kiszedni,
Mert a tüske böködi a kezemet,
A szerelem szorítja a szívemet.

Béreslegény, ne rakd meg a szekeret,
Sajnáld meg a szegény pára ökrödet,
Kettő sánta, a harmadik nem mehet,
A negyedik nem bírja a szekeret.

Aki akar tiszta búzát kaszálni,
Be kell aztat három szántásba vetni.
Aki akar hív szeretőt tartani,
Nem kell aztat búval elhervasztani.

 

Éva, szívem, Éva 1.        (magyar népdal)
Éva szvem va

Szerelem, szerelem, átkozott gyötrelem!
Miért nem virágoztál minden fa tetején?

Minden fa tetején, cidrusfa levelén,
Hadd szakított volna minden szegénylegény!

Lám én szakítottam, de elszalasztottam,
Szelíd galamb helyett vadgalambot fogtam.

Tekerem, tekerem A két öklünket gyorsan forgatva mondjuk:
Tekerem, tekerem, tekerem az orsót,
Töröm, töröm, töröm a borsót.

Iccaca, Kanizsa          Lovagoltató
Iccaca, Kanizsa,
nem messze van a tanya,
ott lakik a nagymama
gyí.gyí, HOPP!                        ugratunk egyet a térden
de döcögős ez az út!          sok kis apró döcögtetés.

Peti, Kati…
Peti, Kati, Böske,
guggoljatok,
csüccs le!
Tedd csípőre a kezedet, és guggolj le!

Hosszú lábú gólya bácsi….
Hosszú lábú gólya bácsi,
mit akar ma vacsorázni?
Békacombot, breke-ke,
ugye bizony jó lenne?

Béka, béka, béka…
Béka, béka, béka,
brek, brek, brek.
Vasvillával kergetlek.

Napsugaras nyárban
Napsugaras nyárban
nyújtózik a nyárfa.
Karod legyen magastartásban! Döntögesd a törzsed jobbra, balra! Végezd ütemesen, kísérd mondókával!

Csepp, csepp, esőcsepp
Csepp, csepp, esőcsepp,
Szomjas a föld, itasd meg!

Esik eső, új-jú-jú,
Esik eső, új-jú-jú,
Hozzá még a szél is fú.
Ha esik is, mind hiába,
El kell menni óvodába.

Ess, eső, ess
Ess, eső, ess,
Három hétig ess!
Hullj a rétre,
A vetésre,
Ess, eső, ess!

Esik eső ja-ja-jaj
Esik eső ja-ja-jaj,
mindjárt itt a zivatar.
Tüzes villám cikázik,
aki nem fut, megázik.

2. rész: Napirend

Vélemény, hozzászólás?

