17. találkozás – 2016.febr. 3.

1. rész:
Falovacska     szlovák népdal – szöveg: Károlyi Amy ( https://www.youtube.com/watch?v=6hdB-cwsTx0 )
Hívjad a hívjad a falovacskát
Hívjad a, hívjad a kicsi kecskét.
Add neki, add neki a tejecskét.
Jól lakik ettől, hízik a tejtől kicsi kecském.

Ez itt egy almafa
Ez itt egy almafa.                    Nagy kört mutatunk.
Ez pedig a bohócka.                Mindkét fülünk mellé tesszük a kezüket, akár a szamárfül.
A bohócka felmászott a fára, mutatjuk az hogy mászunk a létrára,
ugrált ágról ágra,                     kezünkkel ugrálást mutatunk,
és minden almát megkóstolt.   szimbolizáljuk a kóstolást.
Az 1. alma savanyú volt,        a számokat mutatjuk,
a 2. alma romlott volt,
a 3. alma kukacos volt,
a 4. alma körül méhecske zümmögött,
az 5. alma finom volt.                        +Pocakunkat simogatjuk.
Ekkor jött egy nagy vihar, fújt a szél, törzsdöntés,
rázkódtak az ágak,                  magastartás kézfej mozgatás,
rázkódott a bohócka,              kéz és fej rázás,
kapaszkodni nem tudott,         magastartás ökölbe a kéz,
és lepottyant a földre.             leguggolni, földre csapni.

Nyuszi ül a fűben
nyuszi ül a fűben

Kicsi vagyok én (Cifra Palota titkai, avagy, népdalaink a Guruink – Bátor-Hős Katalin  http://batorhoskatalin.hu/…/cifra-palota-titkai…/ )
Kicsi vagyok én kottája

1. Kicsi vagyok én,
Majd megnövök én,
Esztendőre vagy kettőre
nagy lány/ Huszár leszek én.

2. Cifra palota,
Zöld az ablaka,
Gyere ki te tubarózsa,
Vár a viola.

3. Én azt megteszem,
Katát elveszem,
Ő dolgozik, én meg alszom,
Este megverem.

4. Hess légy, ne szállj rám,
Beteg vagyok én,
Legyezz engem, Péter uram / Julis asszony,
Meggyógyulok én.

5. Kislány vagyok én,
Majd megnövök én,
Kell-e rózsa vagy ibolya?
Azt is adok én.

6. Kicsi vagyok én,
majd megnövök én,
mint a tüdő a fazékból
kidagadok én.

7. Kicsi vagyok én,
majd megnövök én,
apámnál is, anyámnál is
nagyobb leszek én.

8. Kicsi vagyok én,
erős leszek én,
világ minden óriását,
földhöz vágom én.

9. Kicsi vagyok én,
bátor leszek én,
óriások palotáit
elfoglalom én.

10. Kicsi vagyok én,
nagy hős leszek én,
aranyszobát adok minden
testvéremnek én.

11. Kicsi vagyok én,
boldog leszek én,
én leszek a legjobb ember
a föld kerekén.

12. Én szép nem vagyok,
csúnya sem vagyok,
szeret engem egy szép legény,
érte meghalok.

13. Szélről lakom én.
szegény vagyok én,
a házamnak nincs teteje,
elvitte a szél.

14. De én fogadom:
megzsuppoltatom,
arra jár a kisangyalom,
becsalogatom.

Egy boszorka van        magyar népdal ( https://www.youtube.com/watch?v=zPsQaqmwoi0 )
EgyBoszorkaVan

Ez elment vadászni
Ez elment vadászni,                            sorra végig fogdossuk az ujjakat,
ez meglőtte,
ez hazavitte,
ez megsütötte,
és ez az icike-picike mind megette!     a kisujjat kicsit megcibáljuk.

Én kicsike vagyok
én kicsike
Ki akarok nyílni,
mint pünkösdi rózsa,
de ki nem nyílhatok,
csak úgy illatozok.

Áj, báj, kecskeháj      magyar népdal
AjBajKecskehaj
Bíj, báj, macskamáj,
Ha meggyógyul, már nem fáj!
Gyógyuljál seb, gyógyuljál,
Fájdalmat ne okozzál!

Bőg a szamár
Bőg a szamár, eső lesz,
Lóg a füle, nagy szél lesz.

Kecske, becske, bakkecske
Kecske, becske, bakkecske,
itt a finom tejecske.

Kukurikú, szól a kakas
Kukurikú, szól a kakas,
ki az ágyból, hajnal hasad,
már süti a nap a hasad.

Örök harag, csutkadarab
Örök harag, csutkadarab,.
Míg a kutya meg nem harap!

Fáj a kutyámnak a lába
Fáj a kutyának a lába,
Mëgütötte a szalmába;
Ördög vigye a szalmáját,
Mé bántotta kutyám lábát.
       Fáj a kutyámnak a feje,
Mëgütötte a pap veje;
Ördög vigye a pap vejit,
Mé bántotta kutyám fejit.
Fáj a kutyámnak a füle,
Mëgütötte a vén szüle;/ Megcsípte a fülemüle
Ördög vigye a vén szülét,
Mé bántotta kutyám fülét.
Fáj a kutyámnak a hasa,
Mëgütötte török basa;
Ördög vigye török basát,
Mé bántotta kutyám hasát.
Fáj a kutyámnak a farka,
Odacsípte ajtó sorka;
Ördög vigye ajtó sorkát,
Mé csípte mëg kutyám farkát.

Óra, óra, miért nem ketyeg
Óra, óra, miért nem ketyeg?
Oly szomorú, biztos beteg.
Ott áll búsan a sarokban.
Órás bácsi, nem lesz jobban?
Azt hirdeti: siessetek,
Egy percet se henyéljetek,
Mert az idő hamar eljár,
Tik-tak, tik-tak, mint a madár.

Kár, kár, kár
Kár, kár, kár, kár, kár
varjú madár kiabál.
Kukac, bogár, merre vagy?
Nem bújhatsz el, bekaplak!

Tarkabarka
Tarkabarka,
jaj de szép a
macska farka.

Találós kérdések
Én vagyok a legnagyobb hal, átúszom a tengert, s elszállítok a hátamon akár ezer embert. (Hajó)
Ütnek, vernek, mégse fáj. (Dob)
Tejtől fénylik a bajusza, egeret fog ez a … (macska)
Nincsen hangom nem beszélek tiszta vízben vígan élek. (hal)
Láb nélkül jár, kéz nélkül üt. (óra)
Gyorsan sikló hosszú kígyó, a földön robogva szalad, mezőn, dombon, hegy alatt. (vonat)
Házőrzés a mestersége, rámordul az idegenre. Háza népét kedveli, fark csóválva köszönti. (kutya)
Bár sose húzott inget, minden évben levet egyet. (kígyó)
Tarka, de nem virág, szárnya van, de nem madár, álló napon át a rét fölött száll (pillangó)
Úton megyen kipe-kopa, hátán ül a ginye-gonya. Füle négy,szeme négy, körme pedig huszonnégy. (Ló)

2. rész: Az egészséges fogfejlődés, fogápolás
maradandó fogak2
(forrás: Internet )

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

